ליווי מותג זו ריצה משותפת של יועץ עסקי לצידכם עם המותג שבניתם או שבכוונתכם לבנות. מדובר על התמסרות שמחייבת את שני הצדדים לעשות את הכל בלב שלם ובצורה הכי מקצועית לטובת המשך בניית המותג שלכם. המון משתנים נכנסים למשוואה של תהליך הליווי העסקי. תוך כדי עבודה משותפת אנו מגבשים שיטות עבודה שהופכות לחלק משגרת העסק. זהו "ניתוח לייזר" שנועד לפתוח אופקים חדשים, רעיונות ובשורה התחתונה לייצר מכירות!
בניית תכנית עסקית
שיווק באינטרנט, כאשר הוא מבוצע נכון, תמיד יתבסס על תכנית עסקית אשר ממפה יכולות ומאפשרת לכוון לשלב הבא – הגדרת תכנית עבודה מגובה במדדים ויעדים טקטיים.
תוכנית עסקית ממצה עונה על שאלות כגון: מהו מחזור המכירות הצפוי בהינתן סכום ההשקעה לעומת המבוקש? כמה מוצרים או שירותים אתם רוצים למכור? כמה חנויות לפתוח? כמה עובדים תעסיקו? אילו תחומים מקצועיים חשוב לכם לפתח? והאם בכלל יש היתכנות למיזם העסקי.
התכנית העסקית הינה מפת הדרכים של העסק אשר מגדירה את סל השירותים או המוצרים על פי יעדים אסטרטגיים ואת אסטרטגיות השיווק והמכירה תוך שקלול הוצאות קבועות ומשתנות וכוללת חזון, תמחיר, תחזיות ,ניתוח תקציבי, מבנה ארגוני ועוד התכנית העסקית שנבנה יחד גוזרת תכנית עבודה שבאה לידי ביטוי בפעילות היום יומית של העסק. מכיוון שהתכנית מחוברת למספרים תדעו בדיוק כמה יש להשקיע בשיווק ומה מחזור המכירות המתוכנן בטווח הקצר, הבינוני והארוך. תכניות עסקיות רבות מקבלות כיוון מדויק יותר ומתעדכנות תוך כדי המציאות כאשר מגלים למשל שמוצר או שרות מסוים מייצר יותר מכירות מאחר.
בניית תכנית עבודה ומדדים
תכנית עבודה בניהול עסק מתחילה בהגדרת יעדים טקטיים הנגזרים מהיעדים האסטרטגיים. מהי אסטרטגיית השיווק והמכירות ברמה הטקטית ? אילו מסרים שיווקיים תפיצו? באילו פלטפורמות? מהם הגדרות התפקיד בתוך המחלקות? התשובות על השאלות האלה ועוד שאלות רבות מתחילות מהגדרת יעדים טקטיים. בשלב הזה אנו מחליטים יחד על ערוצי עבודה והגדרות התפקיד למשל במקרה של מעצב תכשיטים: תכנית העסקית יכולה לכלול: מחזור מכירות חודשי רצוי של 100,000 ש"ח ממכירת תכשיטי זהב, כסף ויהלומים. כמות הלידים הצפויה: 100 לידים בחודש מתוכם יבוצעו 50 מכירות במחיר של 2000 ש"ח בממוצע. מחיר המרה לאחר העמסת עקיפות 1500 ₪ בממוצע. רווח נקי צפוי 25,000 ₪ לחודש. הפעילות השיווקית הנגזרת במסגרת תוכנית העבודה על מנת להשיג את יעד המכירות היא שיווק בפייסבוק בתקציב של 4000 ש"ח בחודש, הפקת סרטוני וידאו בעבודה עצמית, דיוור לרשימת התפוצה ופגישות עם חנויות לצורך הפצת הסחורה. חיבור ליעדים ולמדדים מציג לכם בצורה ריאלית את היקף המכירות והפעילות הדרושות כדי ליישמו.
פיתוח יעדים לטווח ארוך
שלב זה מצריך סבלנות רבה! על מנת לקצור את הפרות בטווח הארוך יש לזרוע את הזרעים בטווח הקצר, תהליכי הליווי שלנו זורעים ציפייה רבה בקרב הלקוחות שלנו לתוצאות מזהירות מידיות, במיוחד לאחר שהגדרנו יעדים על פי התכנית העסקית. בשלב זה אנחנו רצים למרחקים ארוכים ולא תמיד רואים תוצאות מידיות. השלב הזה חשוב ביותר לכל עסק המעוניין לצמוח ברשת ולהפוך למותג מוביל בתחומו ודורש השקעה של זמן וכסף , כמו כן נדרשת אמונה פנימית שאנו בכיוון עד שנקבל פידבק מקהל הלקוחות שלנו. ישנם הרבה משתנים שיכולים לעכב או לזרז הצלחה שיווקית או קידום פעילות עסקית לטווח הארוך. תוך כדי השלב הזה, נעמיק את תכנית העבודה, נרד לפרטים ונרחיב ערוצי פעילות שבהם התחלנו לפעול. הדרך הקלה היא לעזוב הכל לאחר חודש פעילות ולהחליט שתכנית העבודה לא הביאה תוצאות. לכן אמונה והתמסרות הם אבני דרך הכרחיים בשלב הזה. במקביל, יכולת הקשבה אמיתית עוזרת לנו לכוון את העסק לעבר המטרות בצורה מדויקת יותר.
ליווי בהטמעת תכנית העבודה
שלב זה כולל עזרה שוטפת שלנו בביצוע עבודות שיווק העסק ברשת ואופליין. ברשת, אנו בונים את הנוכחות השיווקית בערוצים בהם החלטנו לפעול. מנהלים ומקדמים דפי פייסבוק, מנהלים תהליך קידום אורגני או/ו ממומן בגוגל, משווקים דרך רשימות דיוור ובמובייל ועוד. במידת הצורך, אנו מגייסים עובדים חדשים עבור העסק בהתאם להגדרות התפקיד שהוגדרו ובונים עבורם תוכנית עבודה, יעדים ומדדים. בתהליך זה אנו עם בקרה על התקציב תוך מדידה של תוצאות עסקיות: כמות פניות, כמות מכירות, נרשמים לרשימת התפוצה, מעורבות וחשיפה ועוד. הירידה לפרטים בניהול הקמפיינים והסיוע שלנו התהליכי השיווק השונים מסייעים בתהליך השוטף של צמיחת העסק. עזרנו למותגים רבים לבנות נוכחות שיווקית מקדמת מכירות הלכה למעשה כשאנו מובילים את התהליך ואחראים עליו יחד עם לקוחותינו.
מדידה, בקרה וניתוח מספרי
בשלב הזה יש לנו כבר מספיק נתונים לאחר 3 – 4 חודשי עבודה. אנו יודעים כמה פניות קיבלנו, כמה מכירות בוצעו, מה הביא תוצאות ומה פחות. היופי הוא שיועצים עסקיים לא נשענים על תחושות בטן, אלא מדברים על מספרים ומנתחים בצורה קרה כדי לכוון את המשך הפעילות. הכלים שעומדים לרשותנו הם גוגל אנליטיקס, כלי מנהלי אתרים של גוגל, מערכת הסטטיסטיקה של פייסבוק, יוטיוב ועוד עלים נוספים. אנו בודקים את אחוזי ההמרה ומנסים להבין איזו פעילות הניבה את תוצאות טובות ביותר. חשוב לנו להבין מניתוח הפעילות האם מיצינו את ערוצי הפעולה שבהם פעלנו או שיש מה לשפר. בשלב זה ברור לנו מה התקציב שיש להשקיע מעתה והלאה להמשך החודשים הקרובים. עלינו על הדרך, קידמנו את הפעילות העסקית – שיווקית ועכשיו אפשר לעדכן את התכנית העסקית ולמקד את השלבים הבאים!